Bröllopsplanering

Hej mina kära bloggläsare!
Nu är det fullt upp dygnet runt iför bröllopet. Jag har varit lite otrevlig mot er som inte skrivit på ett tag, detsamma gäller vänner som jag inte hunnit hålla kontakten med pga allt förberedelsearbete. Men så är det, mycket att stå i just nu. Har börjat få svårt att sova på nätterna för det är så många tankar och pirr i magen.
 
Ordnat till bröllopet (OBS! Utan inbördes ordning):
1. Bokat cateringföretag som ska stå för maten och serveringen samt välkomstdrinken.
2. Bokat bruduppsättning och make-up samt varit på både provuppsättning och provsminkning.
3. Bokat två fotografer samt haft samtal med dessa, varav en av gångerna provfotografering.
4. Bestämt fotograferingsplatser samt alternativ plats om det skulle spöregna.
5. Bestämt och bokat bröllopstårta.
6. Gjort en drinklista till kvällen som ska serveras i baren.
7. Beställt inbjudningskort och skickat ut dem samt fått in svar från gästerna.
8. Varit och kikat på festlokal samt bokat den. Vi har också hunnit med att gå dit en extra gång för att planera   
placering av bord och dekorationer.
9. Bokat kyrka. Varit på en vigselmusikgudstjänst. Fått veta vilken präst vi ska ha.
10. Frågat en sångerska, min körledare, om hon vill sjunga på vigseln. Hon svarade JA.
11. Frågat en frälsningssoldat om han vill hålla ett bibelord under vigseln. Han svarade JA.
12. Bestämt psalm.
13. Bokat tid med florist. Haft brudsamtal och bestämt brudbukett, bukett till näbben och tärnan samt blomma till brudgum, bestman och min far.
14. Bestämt och bokat blommor, hon samma florist, till festlokalen för dekoration.
15. Beställt matmenyer och diverse dekorationer samt gästbok och såpbubblor från Romance.se
16. Tillfrågat om vänner vill ställa upp och vara toastmaster och ansvarig för spex/lekar. De tillfrågade har svarat JA.
17. Köpt 17 meter rosa tyll (= ska knytas till rosetter på stolarna).
18. Åkt till Stockholm för att tala med videograf som vi bokat = planeringssamtal.
19. Köpt brudunderkläder.
20. Köpt Brudklänning, brudslöja och skor samt smycken. Har även varit till brud- och festaffären för att de ska sy in och upp klänningen efter mina mått. Nästa vecka ska klänningen hämtas.
21. Köpt kostym till brudgummen.
22. Köpt klänning till näbb och även skor.
23. Följt med brudtärna och provat klänning som hon sedan bestämde sig för att hyra.
24. Följt med min mor och bestämt klänning till henne.
25. Bestämt i vilken ordning diverse parter ska gå in i kyrkan.
26. Bokat DJ till kvällens fest.
27. Bokat en Rolls Royce Silver Cloud, med chaufför.
28. Köpt skor till brudgummen.
29. Köpt parfym till bruden, mig själv alltså, och en vattenfast maskara som ska tas med till brudsminket på salongen. De har enbart ekologiska produkter där och därav ingen vattenfast maskara, så den köpte jag själv.
30. Bokat och hyrt vita fina bordsdukar från Västerås Ångtvätt.
31. Bokat sidenblommor, liljor, till kyrkan och kransar med blommor till kyrkbänkarna samt en blombåge till festlokalen. Dessa kan man hyra hos Annas bod, hon är florist och har en bod med olika sidenblommor hon beställer även hem de blommor som inte finns men som önskas, som ligger i Västerås.
32. Köpt material till att ordna vigselprogram till gästerna.
33. Köpt dekorationer från Panduro samt silverpennor.
34. Beställt mat- och kaffeservetter från romance.se
35. Tärnan har lovat ordna snittar till välkomstdrinken och till kvällen.
36. Bokat hotellrum.
37. Pysslat färdigt med dekorationsblommor från Panduro. Klistrat på silverpärlor på rosapappersblommor. Dessa ska ligga på borden i festlokalen.
 
Under bearbetning:
1. Har påbörjat ett bildspel som ska uppvisas under middagen. Lokalen tillhandahåller en filmduk.
2. Planering med toastmaster
3. Göra iordning vigselprogram
4. Håller på att skriva bordsplaceringskort.
5. Håller på att skriva olika kärlekscitat av kända personer som ska stå på borden.
6. Har skrivit frågor, alternativ och svar till tipsrundan som ska vara för gästerna medan vi åker iväg på fotografering. Dessa ska dock överföras till datorn och sedan skrivas ut samt läggas i plastfodral.
7. Funderat på mitt tal till William som jag ska hålla i kyrkan.
8. Skickat förfrågan till transportstyrelsen angående släpp av lanternor på kvällen. Inväntar svar...
9. Tillfrågat en "orkester" om de kan spela i kyrkan... Inväntar svar på om det går att ordna.
10. Snygga till stora gröna vaser som ska stå på vårat bord i festlokalen. Jag ska pyssla med dessa.
 
Måste göras:
1. Betala festlokalen, fotografer och videograf samt cateringpersonal.
2. Ha samtal med präst angående utformning av vigseln.
3. Tala med sångerska.
4. Tala med lek/spex-ansvariga.
5. Fixa bartender.
6. Skriva recepten på de drinkar vi valt ha med i drycklistan.
7. Skicka vigselprogram och festprogram till videograf (översikt av bröllopsdagen).
8. Tala med båda fotograferna för att de ska få en exakt planering, samt tidsangivelse.
9. Göra ett hjärta av metall som ska lindas med grönväxt med vita pärlor.
10. Klippa tyllet i färdiga remsor som sedan enbart behöver knytas runt stolarna i festlokalen.
11. Köpa all dryck.
12. Betala buffén (195 kr/pers).
13. Köpa korv och ev hamburgare samt tillbehör till barnen. Bestämma någon som kan grilla/steka.
14. Anordna lekar för barnen samt ansvarig för detta.
15. Fixa anmälningsblankett till de gäster som vill hålla tal.
16. Fixa en ismaskin (till drinkarna), samt annat drinktillbehör (dekorationer).
17. Köpa ljus.
18. Möjligtvis köpa helium (till ballongerna).
19. Köpa stark tråd som ska hålla upp banderoll och hjärta.
 
Nu har jag säkert missat en del, men det är i alla fall en liten översikt om hur planeringen fortskrider/fortskridit. Det är en del kvar att stå i för att allt ska ligga på sin rätta plats. Men de stora bitarna är klara.
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0