Tveka inte på att klaga om en tjänst inte blev som du tänkt dig!

Jag inväntar bilder från bröllopet för att kunna skriva ett eller flera inlägg här på bloggen steg för steg om våran dag. Det har varit ganska omtumlande efteråt, både positivt oh negativt. Idag kontaktade chefen, över dj:en som var på vårt bröllop, mig. Vi var inte njöda då vi inte fick de vi skrivit kontrakt på. Han spelade fel musik, vi fick inga rörliga discoljus och han satte aldrig igång rökmaskinen. Det positiva är att chefen hade gett honom sparken och han kommer aldrig mer arbeta som dj någonsin i Sverige. Detta företag är en av dem bästa i Sverige på bröllop och vi hade bara otur som fick en oerfaren. Ni kan förstå chefens ilska då detta förestag besitter väldigt professionella dj:s, men detta var dock en ny som enbart arbetat under två års tid och var inte riktigt mogen ännu. Han bad om ursäkt och gav som förslag att han personligen skulle komma och spela om vi skulle ha ett evenemang någongång. Han var väldigt förstående, tillmötesgående och professionell. Möjligtvis att vi anordnar en stor fest när vi firar ettårs-bröllopsdag och att det då blir en ordentlig professionell dj-spelning. En annan sak var att vi slapp betala 4000 kr för den felaktiga tjänsten, vilket känns som en enorm lättnad.
Vi hade anlitat professionella människor till allt för vårt bröllop för att det skulle bli så bra som möjligt och att vi skulle slippa tänka så mycket på allt - så att vi bara kunde "vara" och njuta av tillvaron. Tyvärr så blev dj:en en flopp, men nu är det i alla fall uppordnat och det känns bra. Det positiva är också att alla hade roligt ändå, det var knappt så jag ville lämna festen för det var så mycket skratt och kramkalas. Vår dag var en överraskningsafton. Det hände så mycket överraskningar hela tiden, till största delen positiva. Tänk att man planerade i ett år och dagen bara flög förbi. Det gick så fort allting. Helt galet. Men tiden går fort, för fort, när man har roligt. Vi var glada hela dagen, men jag anser ändå att man ska absolut klaga på det man inte var nöjd med även om det bara är småsaker. Det är ett tips till er alla som ska gifta er, för man kan alltid få något lönsamt tillbaka. Och gäller det företag så är det bra för dem att veta. Chefen tackade för att vi faktiskt kontaktade honom och berättade om den felaktiga tjänsten.
Jag var heller inte riktigt nöjd med några av blommorna vi fick av floristen och för detta fick jag 500 kr i presentkort i efterhand. Man har sina rättigheter som kund och man ska inte vara rädd för att klaga på något som inte var 100 % bra, trots att det kanske inte hade hemskt stor inverkan på dagen. Företagen är oftast förstående, speciellt när det gäller bröllop för det är en stor dag och man vill att allt ska vara perfekt.
Jag vill tacka alla våra 81 gäster som gjorde våran dag speciell och alldeles underbar.
OBS! Kommer komma mycket mer info och bilder om vårt bröllop så fort bilderna kommer från fotograferna.
 
 
Alla ogifta kvinnor, och Olle, fick ställa sig när jag skulle kasta en liten bukett.
Åh vad roligt det var...
Priscilla, hon med gråa kavajen, tacklade ned alla i hennes väg, slängde sig på golvet och tog buketten.
Hon släppte den inte på heeeela kvällen/natten.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0