Öland 6-7 juli

I natt kom vi hem från vår sköna en vecka långa semester på Öland. Det var en bra resa med många nya minnen. Vi åkte den 6:e juli och var där runt halv fem på eftermiddagen. Det tog ca 8 timmar att köra med tre stopp. Första stoppet var utanför Norrköping där vi åt frukost, andra stoppet blev vid Valdemarsvik där Wille visade runt vart han hade bott och tredje stoppet blev vid Kalmar där vi åt lunch därefter var det dags att åka över Ölandsbron.
När vi kom fram så packade vi upp sakerna och kände oss som hemma, sedan åkte vi runt lite för att kika hur det såg ut i närområdet. Vi stannade till vid Byrum där Wille bodde för första gången han kom till Sverige som barn. Det var så vackert, husen låg alldeles vid havet. Vi gick till Byrums raukar och fick se solnedgången.

Dagen därpå var ingen vanlig dag, det var nämligen min och Willes första bröllopsdag att fira tillsammans. Vi firade bomullsbröllop. På dagen var vi ute då det var så vackert väder. Vi besökte Böda Sand där Evangeline fick bada och därefter åkte vi till Löttorp för att testa vad det stod vara "Ölands godaste pizza" och plankstek. Sedan blev det efterrätt på Källa Glassgård.
På kvällen tog mamma hand om Evangeline medan jag och Wille åkte till fyren Långe-Erik för att ha lite jordgubbspicknick och jag gav presenterna i bomull som jag köpt till Wille. Mina bröllopspresenter hade jag redan fått. Vi hade det mysigt där på en filt och såg solnedgången vid havshorisonten och åt jordgubbar.

Min mor och Evangeline i stugan.

Böda Sand.

Evangeline går till havet för att bada som hon längtat efter.

Sitter och leker i sanden.

Mor följde med till vattnet.

Någon somnade på stranden och började snarka högt.

Evangeline tyckte vågorna var roliga.

Busfia. Hon vågade inte riktigt bada först utan ville att någon utav oss vuxna skulle bada med henne. Men vi tyckte det var för kallt så det fick bli fotbad för våran del.

Bebismagen i vecka 31+5.

En varm och blåsig dag på standen med mina två bebisar. En badar i havet och den andra i fostervatten.

Evangeline hade fullt upp och mommo njuter av friskt havsbris.

Dotran och jag. Mamma lyckades fånga ett foto på oss, Evangeline ville inte alls vara med då hon hade fullt upp med att leka med sina saker i vattnet och sanden. Men hon gick tillslut med på ett foto och då blev jag nöjd.

Frisk havsdoft och en härlig sommarvärme.

Mor min. Det var mycket folk på stranden denna dag, men vi lyckades hitta en bra plats att slå oss ned på för att ha nära till vattnet där Evangeline lekte.

Det var så härligt att få se hur roligt hon hade det. Mycket skratt och lek.

Evangeline uppskattade nog verkligen dagens badaktivitet.

Sitta i vågorna var roligt. Här leker hon med sina badleksaker.

Med ankan och spaden i handen.

Jag älskade att bada när jag var barn, och gör det fortfarande, roligt att se att Evangeline också tycker om att åka till stranden och bada. Det är en bra sommaraktivitet och jag tycker dessutom att det är mysigt. Ta med lite fika och man kan vara där en längre stund. Vi var där i ca 3 timmar sen blev Evangeline trött.

Mamma var rädd att bränna sig och lånade Evangelines handduk. Jag hade den gröna handduken på mina axlar och rygg, men ändå lyckades jag bli solbränd på ryggen.

Jag och min ljuvliga "badboll".

Mamma fick ta lite bilder på mig och magen vid stranden, men jag vet att man inte ska sola gravidmagen därför tog jag enbart av mig tunikan för att fotas lite annars skyddade jag magen hela tiden från solen.

"Badbollen" och en badtokig. Men vad hon är duktig Evangeline, för hon går inte längre ut än vad hon vet att hon klarar av. Som mest gick hon ut till knäna ensam, längre ut kan hon bada med någon av oss vuxna med som håller i. Men hon tycker det är lite läskigt och trivs bäst vid strandkanten där hon vet att hon är säker.

Sådan mor sådan dotter. Kärlek.

Min familj, Jag älskar er.
Mycket folk var det och många som stirrade på min mage och när vi fotades,
men det struntade jag i för jag ville föreviga ögonblicken.

Far och dotter badade tillsammans. Evangeline blev så lycklig när någon vågade gå i lite längre och bada än att bara stå vid strandkanten och titta på.

Jag och Evangeline hälsar till er efter en underbar start på dagen vid stranden.